Bibliotheek-app (Wise)
Met de app 'de Bibliotheek Wise' heb je altijd en overal toegang tot je bibliotheek.
Met de gratis applicatie regel je bibliotheekzaken op je smartphone wanneer het jóu uitkomt. Zoeken in de catalogus, reserveren en verlengen in één handige app. In de app zie je wat je geleend hebt en wanneer dit weer ingeleverd moet worden.
Op zoek naar leestips? Neem een kijkje bij de aanwinstenoverzichten en de persoonlijke lees- en luisteradviezen.
Hoe werkt het?
-
Kies je bibliotheek
Nadat de app gedownload is en wordt geopend kan je je locatie handmatig invoeren (plaatsnaam, postcode) of kiezen uit de lijst dichtsbijzijnste bibliotheken.
-
Log-in
Je kunt de inloggegevens gebruiken zoals je die ook gebruikt in ‘Mijn Bibliotheek’. Hier vind je meer informatie over hoe je kunt inloggen in 'Mijn Bibliotheek'.
-
Mijn Bibliotheek
Nu kun je gebruik maken van dezelfde diensten als 'Mijn Bibliotheek' via de computer maar dan in de app!
Onder het kopje: 'Menu van...' zijn alle functionaliteiten te vinden. Zoals je reserveringen, inbox, verlanglijstje, gegevens, aanwinstenmail, etc.
Bekijk onderstaande filmpjes voor meer informatie over het gebruik van de Wise-app.
LET OP: de filmpjes zijn verouderd: sinds 2024 log je in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Materialen verlengen
Verlanglijst vullen
Nieuwe boeken vinden
Hoe koppel ik accounts aan elkaar?
De Wise app
Veelgestelde vragen over de Bibliotheek Wise App
Wat is de Wise app?
Bibliotheekzaken regelen waar en wanneer je wilt? Met deze app zie je wat je thuis hebt, stel je in dat je voor je kinderen, partner of niet zo digi-vaardige ouders wilt kunnen verlengen. Je kunt zoeken, reserveren, een verlanglijst maken, leesadvies krijgen of aanwinsten updates ontvangen.
Wat kan ik allemaal zelf regelen?
Als je bent ingelogd in Wise kun je:
- verlengen
- je gegevens aanpassen
- reserveringen bekijken
- lenerstegoed bekijken of via iDEAL ophogen
- abonnementsgeld of andere kosten betalen via iDEAL
- toegang tot Muziekweb krijgen
- favorietenlijst bekijken en aanmaken
- eerder geleende titels bekijken
- aanmelden voor de nieuwsbrief
- berichtenvoorkeur wijzigen
- aanmelden voor de Aanwinstenmail. Zo blijf je op de hoogte van onze nieuwste boeken in jouw interessegebieden.
Problemen met inloggen?
Krijg je bij het openen en inloggen in de Wise-app de melding: 'geen verbinding met de server'?
Onderaan het inlogscherm staat de tekst "Kies een andere bibliotheek". Als je hierop klikt kan je uit de lijst opnieuw je vestiging selecteren. Staan je locatiegegevens van je telefoon uit, dan moet je handmatig op zoek naar je postcode en kies dan Gelderland Zuid. Na het selecteren van de vestiging kan je weer normaal inloggen met je inloggegevens.
Ik ben mijn inloggegevens kwijt
Voor het inloggen heb je je gebruikersnaam nodig en een wachtwoord.
Ben je je gebruikersnaam of wachtwoord kwijt? Klik rechtsbovenin onze website op de knop “Inloggen in Mijn Bibliotheek”. Klik op “Gebruikersnaam vergeten” en/of op "Wachtwoord vergeten".
Je nieuwe wachtwoord moet uit minimaal 8 tekens bestaan en bevat minstens 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer en 1 speciaal teken ( !*() ). Je krijgt een mail met daarin een link. Via deze link kan je een nieuw wachtwoord instellen. Als je je gebruikersnaam niet weet of je ontvangt geen mail, bel dan naar de Klantenservice 024-3274911 of neem contact op via het contactformulier.
Kan ik ook de reserveringen van iemand anders zien? Bijvoorbeeld mijn zoon/dochter?
Ja dit kan, je kunt een zogenoemde machtiging voor een ander account aanvragen via 'Relaties'. Zo kan je meerdere accounts in de Wise App beheren. Dit kan door onder 'Relaties' het pasnummer van deze persoon in te voeren.
Degene wiens gegevens je wilt ontvangen krijgt een mail om de machtiging te accepteren. De mail wordt gestuurd naar het adres dat is gekoppeld aan zijn/haar bibliotheek account.
Na acceptatie kan je diverse handelingen namens deze persoon (zoon/dochter/etc.), zoals boeken reserveren of verlengen, betalingen verrichten en/of de gegevens beheren.
Lukt iets niet?
Neem contact met ons op.
Waar vind ik de Wise app?
Voor Android gebruikers bij Google Play.
Voor Apple gebrukers in de App Store.
De app heet Bibliotheek Wise app.
Kan ik met de Wise app ook e-books en luisterboeken lenen?
Nee, dat kan niet! De Wise app is alleen voor onze fysieke collectie. Het lenen van e-books en luisterboeken gaat via de Online Bibliotheek.